Plany rozwoju WooCommerce w 2016 – dobra wiadomość dla dużych sklepów

WooCommerce 2.5 nadchodzi wielkimi krokami. Premiera jest zaplanowana na 18 stycznia 2016. W związku z tym programiści WooCommerce zaczęli planować prace nad wersją 2.6 i skupili się na kolejnych działaniach w 2016 rok. Każdy z nich opowiedział o wyzwaniach, których chciałby się podjąć w swojej pracy. W nadchodzącym roku możemy się spodziewać wprowadzenia dwóch bardzo ważnych i dużych zmian w WooCommerce. Przedstawiam krótkie podsumowanie tych planów.

Strefy wysyłki

Pierwszą z nadchodzących zmian będą strefy wysyłki wbudowane bezpośrednio w WooCommerce. Do tej pory, aby ustawić różne koszty wysyłki dla Polski i zagranicy trzeba było korzystać z innych wtyczek, np. Flexible Shipping. W kolejnej wersji WooCommerce tworzenie stref będzie możliwe bezpośrednio w panelu wysyłki WooCommerce. Do stref będzie można przypisywać kilka metod wysyłki.

Zdecydowanie ułatwi to konfigurację wysyłki, która do tej pory wręcz wymagała instalacji dodatkowych wtyczek. Nie jest to jeszcze sytuacja idealna i w bardziej zaawansowanej konfiguracji w dalszym ciągu będą pomocne wtyczki, ale jest to zdecydowany krok w dobrym kierunku.

Strefy wysyłki WooCommerce

Dobrą wiadomością dla dużych sklepów są plany na zmianę obsługi zamówień.

Twórcy WooCommerce widząc rosnącą popularność swojej wtyczki i sięganie po nią przez coraz większe podmioty, chcą zoptymalizować zamówienia. Jedną z największych wad WooCommerce jest to, że wtyczka powstała na bazie mechanizmów WordPressa. Do wyświetlania i obsługi zamówień są wykorzystywane te same ekrany (oczywiście odpowiednio zmodyfikowane), których używa się do pisania wpisów blogowych. To sprawdzało się bardzo dobrze na początku i cały czas sprawdza się świetnie dla mniejszych sklepów, ale przy dużej liczbie zamówień, obsługa sklepu staje się bardzo uciążliwa.

WooCommerce jest wtyczką z funkcjonalnością koszyka, NIE jest platformą e-commerce.

CPC Strategy

Powyższy cytat, na który zwracałem uwagę w prelekcji na WordCamp 2015 świadczy dobitnie o tym, że przed WooCommerce stoją poważne wyzwania związane z dorównaniem Magento czy Prestashop. WooCommerce najprawdopodobniej nigdy nie będzie pełnoprawną platformą e-commerce, ale pozytywne jest to, że będzie się rozwijać razem z rozwojem biznesów, które mu zaufały. Bardzo wyraźnie mówi o tym Product Manager WooCommerce Patrick Rauland:

Ludzie muszą wiedzieć, że technologia, której używają do prowadzenia sklepu będzie się rozwijać razem z nimi. To oznacza, że musimy wprowadzić zmiany w infrastrukturze backendu, aby uczynić WooCommerce tak skalowalnym jak to tylko możliwe.

Wizja zmian w zamówieniach dotyczy:

  • stworzenie nowych tabel w bazie danych dla zamówień zamiast korzystania z tabel WordPressa,
  • napisania własnych funkcji dedykowanych dla zamówień zamiast wykorzystywania nieefektywnych w tym kontekście get_post, get_posts i dotyczących post meta,
  • zmiana domyślnych list i ekranu edycji zamówienia, które daje WordPress na własne, dedykowane dla WooCommerce,
  • zapewnienie łatwej migracji ze starych rozwiązań na nowe.

To jest naprawdę świetna informacja i trzymam kciuki, żeby twórcy WooCommerce wdrożyli te zmiany!

A co każdy z programistów chciałby wnieść do WooCommerce w 2016?

James Koster chce usystematyzować klasy i ID w plikach CSS i JS.

Matty Cohen chce pracować nad refaktoryzacją ekranów zamówień, zarządzania zamówieniami ze szczególnym naciskiem na ich uproszczenie.

Akeda Bagus chce skupić się na testach end-to-end, a Nabeel Sulieman na testach automatycznych.

Claudio Sanches uważa, że strona moje konto jest bardzo zagmatwana i źle realizuje integracje z wtyczkami i chce pracować nad jej optymalizacją.

Roy Ho nie może się doczekać lepszych raportów. BTW. Ja też :)

Allen Snook chce ułatwić tworzenie bramek płatności.

Mike Jolley, główny programista WooCommerce, będzie chciał się zająć dwoma opisanymi dużymi zmianami, czyli strefami wysyłki i obsługą zamówień.

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

[shopmagic_form id="3782" name=false labels=false doubleOptin]

Ekskluzywne porady, triki i trendy bezpośrednio na Twoją skrzynkę odbiorczą. Adres e-mail

[shopmagic_form id="3782" name=false labels=false doubleOptin]